cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Community Tip - Did you know you can set a signature that will be added to all your posts? Set it here! X

Mirror symmetry function in Creo simulate

YC_8256529
2-Guest

Mirror symmetry function in Creo simulate

Hello

I have a question about the simulation part under Creo. I have an assembly that includes 2 arms connected by a plate, to make it simple. A force of 1000 kg is exerted in the center of this plate. To simplify the simulation, I use the mirror symmetry function. When we use the mirror function and we have a force that is right in the middle of the cutting plane. Creo simulate will exert a force of 500 kg on the arm that I use for symmetry or it will exercise the 1000 kg on the arm?

Thank you in advance for your reply.

-----------------------------------------------------

Original post in French Translated to English using PTCs Translate tool.
Translated by & Date - vnamboodheri; 30.6.22

Bonjour,

J'ai une question concernant le la partie simulation sous Creo. J'ai un assemblage qui comprend 2 bras relié par une plaque, pour faire simple. On exerce une force de 1000 kg au centre de cette plaque. Pour simplifier la simulation, j'utilise la fonction symétrie par miroir. Lorsqu'on utilise la fonction mirroir et que nous avons une force qui est en plein milieu du plan de coupe. Creo simulate va exercer une force de 500 kg sur le bras qui j'utilise pour la symétrie ou bien il va exercer les 1000 kg sur le bras ?

Merci d'avance de votre réponse.

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions

Bonjour,

 

C'est l'utilisateur lui-même qui définit la demi-charge dans le modèle symétrique, et non le logiciel.

View solution in original post

4 REPLIES 4

2022-07-01_symmetry.jpg

Bonjour, 

 

Merci pour ce schema, je sais bien que la force est divisé en deux lorsqu'on a une symétrie. Mais je voudrais savoir si Creo divise la force ou non lorsqu'on utilise la symetrie sous Creo simulate

 

Merci 

Bonjour,

 

C'est l'utilisateur lui-même qui définit la demi-charge dans le modèle symétrique, et non le logiciel.

Super, je vous remercie de votre aide.

 

Je vous souhaite une bonne semaine.

Top Tags