cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Community Tip - You can subscribe to a forum, label or individual post and receive email notifications when someone posts a new topic or reply. Learn more! X

Stripping units off variables

Raiko
16-Pearl

Stripping units off variables

Hello y'all,

here's a snippet of a larger program. I'm trying to strip a variable of its units - or not if unnecessary.

Unfortunately, my routine doesn't catch the error and throws an error instead.

Does anybody has a suggestion how to do this?

Thanks in advance

Raiko

P.S.

I'm using MC15 V030 on a Win 7 machine.

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
Werner_E
24-Ruby V
(To:Raiko)

Raiko Milanovic wrote:

Danke Werner, gute Idee!

Ich habe trotzdem das Problem, daß ich dann die, Millimeter in meinem Fall, Variableneinheit sich auf die Grundeinheit skaliert - also Meter. Wie kann ich das in den Griff kriegen?

Ich fürchte leider gar nicht. Die Symbolik sieht bei einer Variablendeklaration noch die Einheit, mit der die Definition vorgenommen wurde, aber die Numerik skaliert immer auf die Grundeinheit .... UnitsOf(5 mm) = 1m.

Abhilfe kann höchstens schaffen in einer eigenen Variablen die gewünschte Grundeinheit mitzuschleppen und durch diese Variable (1 mm) zu dividieren.

View solution in original post

7 REPLIES 7
Werner_E
24-Ruby V
(To:Raiko)

Don't use the if-statement.

Simply divide by UnitsOf(thick) in every case. It does not harm to divide by 1 😉

Raiko
16-Pearl
(To:Werner_E)

Danke Werner, gute Idee!

Ich habe trotzdem das Problem, daß ich dann die, Millimeter in meinem Fall, Variableneinheit sich auf die Grundeinheit skaliert - also Meter. Wie kann ich das in den Griff kriegen?

Gruß

Raiko

Werner_E
24-Ruby V
(To:Raiko)

Raiko Milanovic wrote:

Danke Werner, gute Idee!

Ich habe trotzdem das Problem, daß ich dann die, Millimeter in meinem Fall, Variableneinheit sich auf die Grundeinheit skaliert - also Meter. Wie kann ich das in den Griff kriegen?

Ich fürchte leider gar nicht. Die Symbolik sieht bei einer Variablendeklaration noch die Einheit, mit der die Definition vorgenommen wurde, aber die Numerik skaliert immer auf die Grundeinheit .... UnitsOf(5 mm) = 1m.

Abhilfe kann höchstens schaffen in einer eigenen Variablen die gewünschte Grundeinheit mitzuschleppen und durch diese Variable (1 mm) zu dividieren.

MikeArmstrong
5-Regular Member
(To:Raiko)

I don't think you need the IF statement..

MikeArmstrong
5-Regular Member
(To:Raiko)

Be careful with the units. Remember 'SiUnitsOf(z)' and 'UnitsOf(z)' return dimensions of z scaled to the default SI unit.

Thank you Mike. I just noticed the very fact you pointed out 😉

Any idea how to handle the scaling issue?

Raiko

MikeArmstrong
5-Regular Member
(To:Raiko)

I have looked into this before and my 'lazy' answer is no. I did start to write a program to handle any unit but it became cubersome and I gave up. If I require to strip units, I tend to do it manually and hide in a collapsed area.

Top Tags