cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Community Tip - Need help navigating or using the PTC Community? Contact the community team. X

iOS SDK - Issue with Logging with Thinkworkz server.

sureshc
1-Newbie

iOS SDK - Issue with Logging with Thinkworkz server.

<p></p>h3. Issue with connecting the ThingWorkx Server Using iOS SDK:

<p style="margin: 0px;">I am trying with the “Example App” (SteamSensor) given in the iOS SDK-1.0.1.2 which is downloaded from the thingworkX.com site, with the below Parameters as inputs.</p>

<p style="margin: 0px; min-height: 11px;"><br></p>

<p style="margin: 0px;">Host = XXX.XX.X.XX;</p>

<p style="margin: 0px;">Port = XXXX;</p>

<p style="margin: 0px;">API Key = XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX;</p>

<p style="margin: 0px;">Thing Name = XX-XXX;</p>

<p style="margin: 0px; min-height: 11px;"><br></p>

<p style="margin: 0px; min-height: 11px;"><br></p>

<p style="margin: 0px;"><u>Also tried with different API Key</u></p>

<p style="margin: 0px; min-height: 11px;"><br></p>

<p style="margin: 0px;">API Key = XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-00XXXXXXXXXX;</p>

<p style="margin: 0px; min-height: 11px;"><br></p><p style="margin: 0px; min-height: 11px;">But it was returning the Error Alert(popup) from iOS that<b> "Error Connecting:" Could not initiate a connection to the server.There was an error initialising the socket.Code 1001. In both the cases.</b></p><p style="margin: 0px; min-height: 11px;"><br></p><p class="MsoNormal"><span lang="EN-US"><b>From the coding side, we are getting the error</b><o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US"><o:p> //</o:p></span> Tell ThingWorx to connect to the server and

start exchanging message</p><p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US">err = [[</span><span lang="EN-US">ThingWorx</span><span lang="EN-US"> </span><span lang="EN-US">connectedThingClient</span><span lang="EN-US">] </span><span lang="EN-US">connect</span><span lang="EN-US">];</span></p><p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US">if</span><span lang="EN-US"> (err)</span> {</p><p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US"><span style="mso-spacerun:yes">  </span>[</span><span lang="EN-US">ThingWorx</span><span lang="EN-US"> </span><span lang="EN-US">shutDown</span><span lang="EN-US">];<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US"><span style="mso-spacerun:yes">  </span>[</span><span lang="EN-US">self</span><span lang="EN-US"> </span><span lang="EN-US">showMessageWithTitle</span><span lang="EN-US">:</span><span lang="EN-US">@"Error

Connecting"</span><span lang="EN-US"> </span><span lang="EN-US">message</span><span lang="EN-US">:[err

</span><span lang="EN-US">localizedDescription</span><span lang="EN-US">] </span><span lang="EN-US">cancelButtonTitle</span><span lang="EN-US">:</span><span lang="EN-US">@"Done"  <span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre">                                                                                          </span></span><span lang="EN-US">shouldResetButtons</span><span lang="EN-US">:</span><span lang="EN-US">YES</span><span lang="EN-US">];</span></p><p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US">  return</span><span lang="EN-US">;</span></p><p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US">}</span></p>h3. Can any one please suggest me, to fix this issue (or) any other alternative to bypass the API Key in connecting to the server.

<p class="MsoNormal" style="mso-pagination:none;tab-stops:43.3pt;mso-layout-grid-align:

none;text-autospace:none"><span lang="EN-US" style="font-size:10.0pt;font-family:&quot;Menlo Regular&quot;;color:black"><br></span></p><p></p>

3 REPLIES 3
Aanjan
9-Granite
(To:sureshc)

Hi Suresh,

Is your platform configured to use SSL?



Hi Aanjan,

No, its not configured for SSL. Do you think that could be the difference?

Anyway will enable ssl and check meanwhile.


Thanks for the suggestion.





Aanjan
9-Granite
(To:sureshc)

The newer SDKs require SSL connections, hence that's likely your issue. Do try connecting via SSL and let us know!



Top Tags