cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Community Tip - Did you get called away in the middle of writing a post? Don't worry you can find your unfinished post later in the Drafts section of your profile page. X

Werkzeug-Setup "DB lesen"

RL_10315768
3-Visitor

Werkzeug-Setup "DB lesen"

Hallo Zusammen,

 

Ich möchte zu meinen Werkzeugen Schnittwerte für unterschiedliche Werkstoffe ablegen. Hierzu möchte ich die im Werkzeug-Setup vorhandenen Datenbank nutzen (DB lesen). Hat jemand Erfahrung wie diese Datenbank angelegt und mit Daten gefüttert werden kann.

 

Besten Dank

 

1 REPLY 1

This is an English translation from google translate:

"Hello everyone,

 

I would like to store cutting data for different materials with my tools. For this I would like to use the database available in the tool setup (read DB). Does anyone have experience of how this database can be created and fed with data.

 

Thank you very much"

 

The dialog box that you show in your image *is* the interface for the database. The "database" is actually just the xml file of your tool with the values encoded inside the file for feed and speed. Although you can edit these files directly, it is probably safer to enter them via the dialog. The materials are in the mfg_wp_material_list.xml in your tool directory. The materials are entered through the options tab of the operation setup (creo 8, at least). Search the documentation for the tool setup dialog box in manufacturing for more details.

 

Google translate of above:

 

Das Dialogfeld, das Sie in Ihrem Bild zeigen, *ist* die Schnittstelle für die Datenbank. Die "Datenbank" ist eigentlich nur die XML-Datei Ihres Werkzeugs mit den in der Datei codierten Werten für Vorschub und Geschwindigkeit. Obwohl Sie diese Dateien direkt bearbeiten können, ist es wahrscheinlich sicherer, sie über den Dialog einzugeben. Die Materialien befinden sich in der Datei mfg_wp_material_list.xml in Ihrem Werkzeugverzeichnis. Die Materialien werden über die Registerkarte „Optionen“ des Vorgangs-Setups eingegeben (mindestens Creo 8). Suchen Sie in der Dokumentation nach dem Werkzeugeinrichtungsdialogfeld in der Fertigung nach weiteren Einzelheiten.

Top Tags