cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Community Tip - Stay updated on what is happening on the PTC Community by subscribing to PTC Community Announcements. X

Wie erstelle ich große Muster?

Koppenhagen
3-Visitor

Wie erstelle ich große Muster?

Hallo zusammen,
leider habe ich ein Problem mit Creo Parametric 6.0. Für die Erstellung von Schablonen will ich große Muster anfertigen im 3D Modell. Diese werden auf verschiedenen Grundplatten ausgefräst, gelasert, ... .
Bei der Erstellung der Muster werden die KEs immer sehr langsam berechnet. Die Rechnerleistung ist dabei in allen Bereichen bei Max 30%. Wie kann ich diese Herausforderung lösen, damit Creo mir die Muster schnell berechnet?
LG Maurice

3 REPLIES 3


@Koppenhagen wrote:

Hallo zusammen,
leider habe ich ein Problem mit Creo Parametric 6.0. Für die Erstellung von Schablonen will ich große Muster anfertigen im 3D Modell. Diese werden auf verschiedenen Grundplatten ausgefräst, gelasert, ... .
Bei der Erstellung der Muster werden die KEs immer sehr langsam berechnet. Die Rechnerleistung ist dabei in allen Bereichen bei Max 30%. Wie kann ich diese Herausforderung lösen, damit Creo mir die Muster schnell berechnet?
LG Maurice


Hi,

please attach some illustrative picture. Also tell us how many members are included in pattern.

Tip: Change pattern regeneration option (General > Variable > Identical). Also you can try defining geometry pattern.


Martin Hanák

I added the pictures below. Thank you for your help. I have used a very simple example for this contribution.

 

Hi,

in case that you want to create 10000 instances of the feature, Creo needs a lot of time for regeneration and displaying of the model. There is no "fast" solution if you want to create real geometry. Why do you need 10000 instances of the feature ?

 

pattern.prt ... you have to move your pattern inside the plate to be able to use Identical pattern

pattern02.prt ... example of Geometry pattern

 


Martin Hanák
Top Tags