cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Community Tip - New to the community? Learn how to post a question and get help from PTC and industry experts! X

Thingworx 5.4 import issue

avladescu
1-Newbie

Thingworx 5.4 import issue

Hi,

I did a successful import of an entities file(size 500MB+) in 2h on a TW 5.4

TW is running on Tomcat 7, using Java 7.

But then when I searched for all the different stuff that was created(users,networks aso) I couldn't find anything in TW Platform.

Any suggestions would be appreciated!

Kind regards,

Andrei Vladescu.

6 REPLIES 6

Ran the import again,having increased the Xmx option from 4g to 12g and I got an error:

Unable to process import: Validation Failure: ThingTemplate BTThingTemplate Had An Invalid Parent Thing Template : [EdgeEnhanced]

Internal error: java.lang.Exception: Import Failed: Validation Failure: ThingTemplate BTThingTemplate Had An Invalid Parent Thing Template : [EdgeEnhanced]

Any  thoughts about it?

I imported AlwaysOn extension and then did a fresh import of the entities file and the error changed:

Unable to process import: Validation Failure: Thing SysmexSmtpServer Had An Invalid Thing Template : [MailServer]

Internal error: java.lang.Exception: Import Failed: Validation Failure: Thing SysmexSmtpServer Had An Invalid Thing Template : [MailServer]

I imported the mail server extension as well. as the Solr extension and now the error is:

[L: ERROR] [O: E.c.t.s.s.a.AlwaysOnSubsystem] [I: ] [U: Administrator] [S: ] [T: http-apr-80-exec-9]  (see error log details) [context: starting XMPP subsystem][message: Failed to start SOCKS5 proxy]

mhollenbach
5-Regular Member
(To:avladescu)

You will need to import the AlwaysOnSubsystem Extension and the MailServer Extension.

mhollenbach
5-Regular Member
(To:mhollenbach)

On a side note, when I import the AlwaysOnSubsystem Extension, leave all default configuration, and then turn it on I get the same SOCKS5 error.

After a couple of stop-starts the alwaysOn subsystem started.I could check that with netstat -ano| find "1080"

I started the import and it went fine till some point when the process stopped abbruptly.

Error below:

2015-10-28 18:57:59.397+0300 [L: ERROR] [O: E.c.t.s.s.a.AlwaysOnSubsystem] [I: ] [U: Administrator] [S: ] [T: http-apr-80-exec-6]  (see error log details) [context: starting XMPP subsystem][message: Failed to start SOCKS5 proxy] java.net.BindException: Cannot assign requested address: bind

at sun.nio.ch.Net.bind0(Native Method) ~[na:1.7.0_79]

at sun.nio.ch.Net.bind(Unknown Source) ~[na:1.7.0_79]

at sun.nio.ch.Net.bind(Unknown Source) ~[na:1.7.0_79]

at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(Unknown Source) ~[na:1.7.0_79]

at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(Unknown Source) ~[na:1.7.0_79]

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(NioSocketAcceptor.java:198) ~[mina-core-2.0.7.jar:na]

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(NioSocketAcceptor.java:51) ~[mina-core-2.0.7.jar:na]

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.registerHandles(AbstractPollingIoAcceptor.java:547) ~[mina-core-2.0.7.jar:na]

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.access$400(AbstractPollingIoAcceptor.java:68) ~[mina-core-2.0.7.jar:na]

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor$Acceptor.run(AbstractPollingIoAcceptor.java:422) ~[mina-core-2.0.7.jar:na]

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64) ~[mina-core-2.0.7.jar:na]

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source) [na:1.7.0_79]

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) [na:1.7.0_79]

Wrapped by: java.lang.RuntimeException: Failed to start SOCKS5 proxy

at org.apache.vysper.xmpp.extension.xep0065_socks.Socks5Module.initialize(Socks5Module.java:143) ~[thingworx-vysper-0.8.5.jar:na]

at org.apache.vysper.xmpp.server.DefaultServerRuntimeContext.addModule(DefaultServerRuntimeContext.java:317) ~[thingworx-vysper-0.8.5.jar:na]

at org.apache.vysper.xmpp.server.XMPPServer.start(XMPPServer.java:211) ~[thingworx-vysper-0.8.5.jar:na]

at com.thingworx.system.subsystems.alwayson.AlwaysOnSubsystem.startSubsystem(AlwaysOnSubsystem.java:739) ~[thingworx-alwaysonsubsystem-extension.jar:na]

at com.thingworx.system.subsystems.Subsystem.startInternal(Subsystem.java:127) [thingworx-all-5.4.1.b9.jar:na]

at com.thingworx.contentmanagement.ImportProcessor.processImport(ImportProcessor.java:891) [thingworx-all-5.4.1.b9.jar:na]

at com.thingworx.webservices.Importer.service(Importer.java:108) [thingworx-all-5.4.1.b9.jar:na]

at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:731) [servlet-api.jar:na]

at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:303) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:208) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.tomcat.websocket.server.WsFilter.doFilter(WsFilter.java:52) [tomcat7-websocket.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:241) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:208) [catalina.jar:7.0.63]

at com.thingworx.security.authentication.AuthenticationFilter.propagateRequest(AuthenticationFilter.java:332) [thingworx-all-5.4.1.b9.jar:na]

at com.thingworx.security.authentication.AuthenticationFilter.doFilter(AuthenticationFilter.java:139) [thingworx-all-5.4.1.b9.jar:na]

at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:241) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:208) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:220) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:122) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.authenticator.AuthenticatorBase.invoke(AuthenticatorBase.java:505) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:170) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:103) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.valves.AccessLogValve.invoke(AccessLogValve.java:957) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:116) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:423) [catalina.jar:7.0.63]

at org.apache.coyote.http11.AbstractHttp11Processor.process(AbstractHttp11Processor.java:1079) [tomcat-coyote.jar:7.0.63]

at org.apache.coyote.AbstractProtocol$AbstractConnectionHandler.process(AbstractProtocol.java:620) [tomcat-coyote.jar:7.0.63]

at org.apache.tomcat.util.net.AprEndpoint$SocketProcessor.doRun(AprEndpoint.java:2516) [tomcat-coyote.jar:7.0.63]

at org.apache.tomcat.util.net.AprEndpoint$SocketProcessor.run(AprEndpoint.java:2505) [tomcat-coyote.jar:7.0.63]

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source) [na:1.7.0_79]

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) [na:1.7.0_79]

at org.apache.tomcat.util.threads.TaskThread$WrappingRunnable.run(TaskThread.java:61) [tomcat-coyote.jar:7.0.63]

at java.lang.Thread.run(Unknown Source) [na:1.7.0_79]

Is there a timeout to be set or is it a bug?

Opened a bug for this matter https://thingworx.jira.com/browse/TW-4105

Top Tags