Skip to main content
10-Marble
March 27, 2023
Question

Contact Simulation

• March 27, 2023
  • 2 replies
  • 14788 views

Dear Sir/Madam,

I've been trying to simulate the behavior of a hub_chain with multiple contacts for more than two months and haven't been able to get good results. I would like to know how a contact_simulation is possible with the software and which criteria have to be considered. I have already created several costing models, including some: Symmetry_Constraints. The chain consists of two pins and eight links. 
I remain awaiting your response

Best regards.

Boris.

Translated by the Community Moderation using Google Translate
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sehr geehrte Damen und Herren,

ich versuche seit mehr als zwei Monaten, das Verhalten einer Hub_kette mit mehreren Kontakten zu simulieren, und konnte keine guten Ergebnisse erzielen. Ich möchte wissen, wie eine Kontakt_Simulation mit dem Software möglich ist und welche Kriterien zu berücksichtigen sind. Ich habe bereits mehrere Kalkulationsmodelle erstellt, darunter einige: Symmetrie_Bedingungen. Die Kette besteht aus zwei Bolzen und acht Laschen. 
In Erwartung Ihrer Rückmeldung verbleibe ich

mit freundlichen Grüßen.

Boris.

2 replies

skunks
19-Tanzanite
March 27, 2023

Hi,

Do you have a STEP model for this?

I would halve or quarter the geometry (symmetry).

Translated by Andra Chirila using Google Translate on March 27th, 2023
-----------------------------------------------------------------------------------------------

hast Du ein STEP-Modell dazu?

Ich würde die Geometrie halbieren bzw. vierteln (Symmetrie).

10-Marble
March 27, 2023

Hallo,

Thank you very much for your feedback. I hereby send the drawing. I'm sure I used all the boundary conditions but it still doesn't work. I either get an error message like "Excessive displacement or load factor changes"

Translated by Andra Chirila using Google Translate on March 27th, 2023

vielen lieben Dank für Ihre Rückmeldung. Ich sende hiermit die Zeichnung. Ich bin mir sicher, dass ich alle Randbedingungen verwendet habe aber funktioniert trotzdem nicht. Entweder bekomme ich eine Fehlermeldung wie "Übermäßige Verschiebung oder es ändert sich Last-Faktor"

Beste Grüße.

10-Marble
March 27, 2023

Jpg-Typ

17-Peridot
March 27, 2023

Better to pull than to push. --> Besser ziehen als drücken. (google translate)

SweetPeasHub_0-1679923417433.png

10-Marble
March 27, 2023

I tried that too and it didn't work 😞